Böcker!

Mina böcker kom idag, jag köpte;

Moby Dick av Herman Melville, det är ju en klassiker om ett äventyr till sjöss och om kaptenen Ahab som vill fånga en val. De flesta i framförallt USA har läst den.

18 Best Stories av Edgar Allan Poe, han var ju "skräckens mästare" på sin tid och skrev mest korta läskiga berättelser och det är då dom 18 "bästa" i en bok.

Persuasion av Jane Austen, den är nog rätt känd i USA och handlar om en tjej som bröt sin förlovning med sin kille för att han inte var "värdig" henne och sen kommer han tillbaka efter några år och är rik osv. och då ångrar hon sig.

The Lost World av Arthur Conan Doyle, det var han som skrev om Sherlock Holmes men den här boken handlar om några som åker till Amazonerna eller nått och ska undersöka förhistoriska djur och sen så händer det något så dom blir fast där och stöter på dinosaurier å grejer.

The Road av Cormac McCarthy, som handlar om en far och en son som vandrar runt i ett förstört USA och ska till någon kust och det enda dom har är kläderna dom har på sig, en pistol att försvara sig med och en vagn med mat. Och dom vet inte vad som väntar vid kusten dom ska till.

What Dreams May Come av Richard Matheson, det var tydligen han som skrev I Am Legend, och den här boken handlar om en man som dör och kommer till himlen men han vill inte lämna sin fru på jorden och vill verkligen inte släppa henne trots att han är död. (den har tydligen blivit film med Robin Williams i en av rollerna.)

101 Great American Poems, det är ju då en smal liten bok med 101 dikter som är skrivna av kända personer.

Det var inte så jättedyrt faktskt så jag är nöjd, det kostade 347kr. Och alla böckerna är på engelska.


Det svåra valet är ju att välja en bok att börja med.... Hum?.



Dagen har förövrigt varit bajs så jag har inte varit så pepp med andra ord. Provade studentmössor idag så jag vet vilken storlek jag ska ha. Ska nog gå in och beställa när man får sidan av skolan. Jag hoppas att jag har pengar till det för mamma kommer nog inte betala och det tror jag inte att pappa heller kommer att göra.

Nu ska jag gå iväg och känna mig sämst, lillebror ska sova över på skolan inatt och mamma kanske skulle åka iväg så jag kommer känna mig ensam. Vi höres!


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0