Så äre.



* Skolan var okej idag. Nicole och jag "hade ingen lektion" på morgonen så det var slappt. + att jag "inte hade någon trumlektion" efter maten. Jag skulle faktiskt prata med Marie efter att jag ätit men hon var inte där och då hade tiden bara rusat iväg, jag lovar!

* Jag kom tyvärr in lite i min försvarsställning på svenskan när jag bara satt och var helt inne i mig själv och Marie bara dök upp vid min sida och sa någonting och tog mig på armen. Jag blev lite rädd faktiskt och hon tänkte då att det var bättre att låta mig va, så hon gick utan att säga det hon skulle.

* Och det var lite därför som jag skulle prata med Marie och säga förlåt för att det blev lite fel. Och när jag väl gick till henne och sa det så sa hon att det inte gjorde något och så pratade vi lite om hur jag skulle klara av svenska uppgifterna. Marie är bra och det var ett tag sen jag "pratade" med henne. Känner faktiskt nu efteråt att jag mår bättre av att prata med henne. Marie är bra, men hon är svår som person. Fick för övrigt VG på historia uppsatsen som Marie äntligen hade rättat. Men hon sa att diskussionen låg på MVG. Lite synd att jag då inte fick MVG, men jag är nöjd med ett VG.

* Som sagt, att träffa Marie idag och "prata" (även om vi inte pratade om det jag vill prata om) gjorde att det kändes som om att jag började tänka lite mer positivt. Det var ett tag sen jag tänkte lite mer positivt så jag fick en chock när jag väl kom underfund med vad fasen det var jag tänkte på egentligen. Och jag känner nu att jag måste berätta för Marie imorn om saker och ting så kanske jag kan lösa dom, med hjälp av henne. Men vi får se om jag kan ta mod till mig att söka upp henne imorn bitti.

* Köpte två pocketböcker idag. Män Som Hatar Kvinnor av Stieg Larsson och sen Flickan Som Inte Fick Finnas av Ethel G. Ericsson. Ser fram emot härlig läsning. Jag har börjat läsa lite i den sistnämnda. Jag hoppas att båda når upp till mina förväntningar.

* Nu är det dags att sova, det är en ny dag imorgon och då måste jag ta mod till mig att prata med Marie och få ur mig det mesta.

Puss.


Kommentera
Postat av: Edavictoriaa

tack :)

2008-09-29 @ 22:25:45
URL: http://edaavictoriaa.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0