Engelska och p-arbete.

Har inte varit en så jobbig skoldag idag. På samhällen så var vi i grupper och så fick ett parti att hitta lite information om. Jag var tvungen att skriva (som vanligt) och det var jag som hittade vår information, uj vad jag är bra! Så berättade vi om de olika partierna i klassen sen. Det var inte så svårt. Kan vara för att vi har en lärarkandidat, dom är ju slappa av sig.

Sen hade vi ingen mer lektion. Eller jag hade trummor vid tio över 12, vi spelade till en låt som jag ska spela upp på terminsprovet. Hoppas att det går bra bara, man får hoppas på det bästa men förbereda sig för det värsta ;). Den du!

Jonas (min mentor) snackade med mig om att jag måste prata med min engelska lärare, för det ser inte så bra ut där. Så efter min trumlektion så gick jag, Sofia och Frida upp för att prata med henne. Vi hade tänkt snacka med Marie också om rättskunskapen men hon var inte där. Jag hittade min engelska lärare och vi snackade lite. Det ser inte så ljust ut för mig att få ett G i kursen. Jag sa det att "Om du säger vad som krävs för att få ett betyg så gör jag det!" IG är ju också ett betyg liksom, och ett IG kommer jag att få. Men det är inte alls stor sannolikhet att jag kan få ett G tyvärr. Vi diskuterade om det var andra ämnen som jag skulle prioritera före engelskan och sånt och att jag skulle prata med henne på tisdag igen. Sen pratade vi om vad jag skulle göra efter studenten. Berättade lite om vad jag skulle vilja göra och hon snackade om förskollärare och it-tekniker och grejer. Vi snackade ett bra tag, sen gick jag till Sofia och Frida som väntade uppe vid estet.

Sofia och jag gick på informationen om studentveckan. Jag gillade inte de teman som vi har, får se om jag ens har pengar till att gå ut något då i veckan. Hörde att det var folk som skulle fråga sina föräldrar om massa pengar och grejer, men ja. Efter det så åkte jag och Frida in till stan. Hon skulle äntligen beställa en studentmössa. Det gick galant! Och mössan var faktiskt inte ful, visst att den saknar en lila strimma och en lila sten, men det är ju en mössa med hennes namn och klass på i alla fall! Sen åkte vi hem.

När jag kom hem så startade jag datorn och grejade lite, sen tog jag en paus framför tv:n. Det var ju gamla 90210 ju, det kan man inte missa! Sen var jag tvungen att gå och handla (för mamma är slö???) och sen satte jag mig för att skriva projektarbete.

Det har tagit ett tag men nu anser jag att mitt projektarbete är finito! Det är så klart som det kan bli! Nu ska jag duscha och sen ska jag lämna in det innan jag går och lägger mig. Känns skönt, man hoppas ju på ett IG, men bara för att jag har slitit så borde jag få ett G, i alla fall i hemlighet :P.


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0