Ingen energi.

Var jättetrött imorse, tänkte egentligen inte gå till skolan bara för att vi ändå inte hade något viktigt, men nog pallrade jag mig ur sängen i alla fall. Gick dock inte på engelskan, låg och sov i en av fotöljerna i stället..
Sen hade vi samhäll. Vi pratade lite om filmen som vi såg innan lovet och så pratade vi om att lärare på skolan kommer att få sparken och så var det några som berättade några utrikesnyheter. I slutet av lektionen så fick vi tillbaka vårat prov. När jag såg att Sofia fick 14,5p och G var 13p så trodde jag definitivt att jag skulle få IG. Meeeen, det fick jag inte! Jag fick också 14,5p! GÖTT! Sen fick vi gå tidigare för att hinna äta innan infon om studentveckan skulle vara..

Men sen när vi ätit och var på väg upp till aulan så ropade någon att det inte skulle vara något för att rektorn inte hade gått med på det och att det var så många lektioner som var tvungna att avbrytas osv. Så det blev inget med det. Efteråt så hade jag tänkt att plugga, men Sofia orkade inte gå till datasalen och jag ville inte gå dit själv.. så det blev inget med det heller. Sofia gick hem och jag satt och kollade på när Nicole städade Sandras och sitt eget skåp. Och i brist på annat så följde jag sedan med de två till stan. De gick runt och kollade kläder å grejer. Sen gick Sandra och jag och Nicole gick och glodde en stund till innan jag åkte hem.

När jag väl kom hem så tjatade så klart mamma på mig om jag var tvungen att damma och dammsuga lägenheten IGEN! Jag gjorde det för en vecka sen.. Fattar inte varför inte hon städar när hon ändå är hemma nästan varje dag?! Nee, hon tjatar på mig som har gått i skolan en hel dag istället! Och jag är redan trött när jag kommer hem och den lilla energi som är kvar ska jag egentligen lägga på skolarbetet. Men så tjatas det och efter jag gjort det mamma tjatat om så är jag ju ännu tröttare och då finns det ingen energi över till pluggandet. Det funkar inte. Var även tvungen att diska förut.. Och sen när jag dammsuger så springer mamma efter mig och säger vart jag ska dammsuga och att jag inte dammsugit på vissa ställen som jag visst dammsugit på, bara för att hon ser något osynligt litet dammkorn. Blir så otroligt trött på det så det är inte sant...

Mamma höll på och ringde och grejade om något papper som någon sagt att hon kunde kasta för att hon inte behövde fylla i det. Men det visade sig att hon visst hade behövt fylla i det, för nu får hon inga pengar imorn, vet inte när hon får dom. Och vi ligger efter med en el-räkning som ska betalas senast måndag. Lite surt om dom stänger av elen...

Ajja, nu orkar jag inte mer. Nu ska jag gå och lägga mig för jag är hur trött som hellst!! Imorn ska jag till pappa och då blir det lugnt och skönt. En Ben & Jerry's ska jag köpa med mig också, GÖTT!

Kommentera
Postat av: BJERNHAGEN

musikintresserad? då borde du kolla in min blogg!

har även uttlagt sång - ensam och med band, om du är nyfiken :)

2009-04-18 @ 13:39:48
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0