Sur.

Dagen började med att jag skippade naturkunskapen för att jag var så trött. Kom till ensemblen. Vi spelade igenom Golden Eye och Lady Marmalade. Det gick väl som det gick.. Frågade Jonas om Frida var sjukanmäld, det var hon. Då skulle jag bli tvungen till att gå till Marie själv vid 1. pust!
Sen hade vi kör, det var inte så många där. Det är många som är sjuka och Sofia skulle te tandläkaren och laga hål, aj! Vi sjöng 3 låtar ifrån Ronja Rövardotter och sen sjöng vi en valborgslåt.

Sen var det dags för nutida konst. Ludmilla hade genomgång och gick igenom grejer. Jag lyssnade inte så noga för att jag var trött. En stund in på lektionen så kom Sofia tillbaka, hon hade ont och var bedövad, hah. Efter lektionen så frågade Ludmilla mig hur det gick idag, om det var lättare att lyssna. Sa att det var det och hon blev glad. Sen gick vi och åt. Äcklig mat var det, konstig var den också för den delen.

Försökte få Nicole och Sandra att hänga med till Marie och plugga, men de var inte särskilt sugna på det.. Kan inte förstå varför :P? Sofia hängde med i alla fall. När vi kom upp så var Marie inte där. Men vi hörde henne någonstans ifrån så vi satt och väntade. Vid kvart över 1 kom hon ut ur ett rum och pratade i telefonen. Hon såg oss och sa att endel väntade på henne så hon var tvungen att lägga på. Hon frågade om vi väntat länge, det hade vi ju nästan gjort. En kvart är rätt lång. Hon frågade om jag pluggade något igår, jag sa att jag inte gjorde det för att jag var för trött. Hon frågade om jag kände mig stressad och så... och ja, det gör jag. Sen så frågade hon hur det var med stackars Sofia, hon berättade att hon lagat en tand och Marie sa då att hon ska till tandläkaren imorgon. Hon har haft en förkylning som satt sig i örat och en nerv från örat till typ käken eller något hade blivit skadad och dödat en tand, så hon ska få rotfyllning! Utan bedövning också... AJ! Låter inte speciellt skönt inte.

Sen sa hon att hon snart var tvungen att åka hem men att jag hellst skulle sitta till halv 4 trots att hon inte kunde komma och kolla till mig. Pfft, visst ;). Vi gick in i datasalen och ja det var bra. Sen börjar hon fråga om jag kollat komvux tills då att jag slutar om jag ska gå det. Jag säger att jag inte har det och att inte har en aning om vad jag ska göra. Sen frågar hon vad jag ska göra efter gymnasiet, jag säger igen att jag inte har någon aning. Och hon blir typ tjurig, säger att jag inte behöver säga det på ett sådant sätt som om att hennes fråga var helt dum. Säger då att alla frågar vad man ska göra efter gymnasiet och att det är tjatigt. Då säger hon tjurigt typ "Visst, jag ska inte fråga. Jag ska inte vara som alla andra och tjata om de." Något sånt. Hon blev sååå tjurig! Hade lust att fråga henne varför hon jämt blir så tjurig, jag sa ju bara som det var för fan.. Sen så lät hon mer positiv och sa att hon var tvungen att gå och att jag skulle försöka jobba på och att hon visste att jag skulle klara det och bla bla bla. Sen gick hon.. Jag var sur, är det fortfarande. Det är något som gör att hon blir tjurig, det är säkert mitt tonläge och så som jag säger vissa saker,och jag känner detsamma med henne. Det går inte ihop sig.

Sen började vi arbeta. Eller "arbeta". Jag satt och googlade och läste och googlade och läste och hittade inget användbart. Sofia fixade på sitt projektarbete. Sen vid fem över 2 så gick vi. Jag skulle ha sång tio över och jag hade ingen lust att gå tillbaka dit sen och jobba, trots att jag nog borde gjort det.

Men ja, sången gick väl okej. Lisa hade sänkt låten lite och det gick väl bra, hon tycker att jag ska sjunga starkare och ta i mera.. Yepp, när det kommer till att sjunga ut så är jag en mes!

Sen åkte jag hem vid halv 3. Träffade Elina vid bussen, hon berättade om en Michael Moore bok som hon läser i samhällen och den var helt störd. Så hon läste ur den hela vägen till borensberg. Sen satt jag där med henne och Ullis och väntade på deras buss. Skönt att snacka lite med Elina. Sen gick jag hem och grejade lite. Kollade på 90210 och åt lite mat.. Sen så tog jag det lugnt. Är nu otroligt trött och måste ut med Sixten snart. + att jag måste duscha och jag borde ha pluggat. Googlade faktiskt lite förut!! Känns som om att jag inte kommer i säng än på ett tag.. Och så börjar man 8 imorn med engelska... Jippie! + att jag borde stanna kvar efter skolan imorn och plugga. Men eftersom att Marie inte är där och inte kan kolla mig eftersom att hon åkt till tandläkaren, så är det inte så troligt att jag sitter och pluggar :P

Jag är nu trött och sur och ska gå ut med min olydiga hund..

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0