Tisdag.

Det var roligt att träffa alla igen, trots att jag gärna haft påsklov en vecka till. Och Frida och jag började våran dag med att plugga. Visst, det var jättebra att Marie kunde hjälpa oss och så, men att plugga är så otroligt tråkigt! Vi började med att fylla i en planering för den här veckan, vi skrev i när vi hade rast och kunde jobba och vilka tider vi skulle jobba hemma osv.  Kommer man att följa det måntro?? Men i alla fall, Marie läste igenom mitt projektarbete och skrev saker jag kunde söka på osv. Och saker som jag kunde utveckla och så. Det är jättebra att få tips ifrån någon. Frida skrev i alla fall klart ett arbete i Samhällen och jag googlade hela tiden. Och imorn klockan 1 ska vi komma till henne igen.

Sen hade vi nutida konst. Otroligt tråkigt som vanligt. Vi fick papper som vi skulle läsa och allting var så komplicerat och jag fattade nästan ingenting. Jag sa det till Ludmilla och hon sa att det hjälpte om man antecknade medans man läste. Men då orkade jag inte läsa om allt en gång till.

Sen var det lunch och sen naturkunskap. Vi fick papper som vi skulle plugga på till provet på tisdag och sen pratade vi lite. Vi har labb på fredag och några skulle ta med sig vatten ifrån olika sjöar som vi ska mäta PH-värdet på eller nått.. Vi får väl se.

Sen hade vi engelska. Vi fick såklart ett oförberett test och det gick nog inte så bra. Sista grejen var typ 10 ord som man skulle skriva substantiv av, och jag vet inte vad ett substantiv är så jag hoppade hela den grejen. Jag kan inte verb, substantiv och sånt. Vet inte ens vilka bokstäver som är vokaler och vilka som är konsonanter. Tog upp det där med vokaler och konsonanter med Ulrika när vi gick i första året och hon frågade: Har du svår att veta när det ska vara två bokstäver och en bokstav i ord. Då sa jag nej och då sa hon att det inte var någon fara.. PHU! Resten av lektionen så skulle vi jobba och berätta typ en berättelse för varandra, den ena satt vänd mot väggen och lyssnade medans den andra satt vänd mot tavlan och pratade. Sen kom det upp ord på tavlan som man skulle ha med. Jag ville inte göra det så jag gjorde det inte, men när det var Sandras tur så gjorde hon det. Tror hon blev lite sur när jag inte gjorde det.

Sen åkte jag hem och jag var skit trött. Läste igenom en engelska grej i en bok som Marie lånade mig och sen orkade jag inte mer. Så den timmens pluggande hemma blev det ingenting med! Sen somnade jag vid 7, var så trött så tänkte att jag skulle lägga mig. Men sen kom mamma in vid 9 och frågade om jag sov och stängde in sixten i mitt rum. Sen kunde ju inte jag somna om. Jag var dock trött men kunde inte sova. Somnade inte förens vid 2 igen. Hatar när jag inte kan somna om fastän att jag är trött!

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0