Mycket att göra.

Helgen är slut och idag var det återigen dags för skola. Det mesta gick väl bra i skolan, jag var jävligt trött så jag gick på överskottsenergi mest hela dagen (höll på att somna på bussen hem). Vi har tränat på låtar inför vår konsert som är den 20:e Maj och så diskuterade vi även hur vi ville göra och hur vi skulle lägga upp det och lite så. Vi har haft samhäll och kör och det gick väl bra..

Vi hade klassråd idag också och Marie kom faktiskt :O whooot?! Hah, hon är som hon är den där människan alltså. Hon är så jävla svår! När klassrådet var slut så frågade Marie bara Frida om hon hade snackat med rättskunskapsläraren, hon frågade inte mig.... varför inte liksom? Jag blir så trött på det här nu och det gör att jag inte orkar bry mig, för hon bryr sig ju inte.

Vi har typ 1 miljoner grejer att göra nu bara för att projektarbetet är slut. Ett prov nästa vecka + en inlämningsuppgift. Veckan efter det har vi ett prov och så har vi våra terminsprov. Veckan efter det så har vi vår konsert vilket innebär att vi ska ha övat 24/7 = så pass mycket att alla våra låtar sitter som en smäck. Och så ska vi ha ännu en uppgift i samhällen som vi inte vet när det ska vara inne. + att vi säkert får fler läxor, som i t.ex. engelska c. Har endel saker kvar i naturkunskapen också. Man blir trött bara man läser allt som vi har att göra. Våra hjärnor kommer att vara fullproppade!

Jag kände mig på hyffsat bra humör idag faktiskt, det kanske märktes? Blev minde glad förut när Sixten gick från mitt rum - genom rasmus rum - till vardagsrummet - till sin korg och kissade samtidigt. Jag förstår inte varför inte mamma går ut med honom när hon kommer hem från "jobbet"? Ne, hon förväntar sig att det första jag gör när jag kommer hem efter en lång skoldag är att gå ut med Sixten, trots att hon är hemma och mycket väl hade kunnat göra det själv. Orka.. Jag förstår mig inte på vissa människor och varför de beter sig som de gör, syftar inte endast på min mamma och Marie nu. Men ja.

En rolig grej igår var faktiskt att Rasmus kom hem efter att ha varit ute med en kompis. Han lägger en chokladkaka på bordet. Mamma frågar vad han fått den ifrån och då berättar han att han och hans kompis hade hittat en majblomma och sålt den till någon gubbe. Gubben hade tydligen varit lite misstänksam men han köpte majblomman och sen gick Rasmus och hans kompis och köpte choklad för pengarna. Haha, så klockrent! Han har ett sinne för affärer han!


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0