1:a april.

Imorse när jag kom så var det låst uppe vid estet. Nicole, Ted och några 1:or satt utanför. Så jag satte mig där jag med. Sen efter en stund så hörde man att Sofia och Frida kom. De hörde inte att vi satt där så Frida gick på Teds ben och höll på att snubbla. Roligt var det i alla fall, trots att Ted fick lite ont i benet. Tillslut kom Mattias och öppnade åt oss.

Då hade vi ensemble. Vi körde Time Of My Life och Golden Eye. Det gick rätt bra ändå. Golden Eye lät dock tom, var mest trummor och piano kändes det som. Sen skulle vi har kör, men den andra gruppen frågade om vi fick ha ensemble istället. Det fick vi. Så jag gick till deras grupp och vi körde Twist It låten. Min ensemblegrupp gick, bara för att jag gick till den andra gruppen och Hannes hade gått så jag satt kvar och spelade på en av Hannes låtar tills han kom tillbaka.

Sen hade vi Nutida Konst. Woooh skit kul, inte! Ludmilla gick igenom den abstrakta konsten och visade en massa bilder. Jag satt och snurrade Fridas snusdosa på bordet under i princip hela lektionen. Vi fick gå tidigare från den lektionen för att det inte funkade att öppna några andra "epoker" i power point eller vad fan det heter.

Sen hade vi rast/lunch och sen var det dags för Samhäll. Lärarkandidaten lyckades faktiskt lura oss. Han sa att Melisa, han och Sven hade snackat betyg och det var flera som inte låg så bra till så att de hade fixat ett oförberett prov. Alla bara "ÅH NEJ!". Men sen påminde Lars alla om att det var första april så då fattade vi att han bara skämtade. Tur det! Vi fick sitta och jobba hela lektionen. Svara på frågor i boken, inga specifika frågor som Melisa brukar ge oss utan han sa bara att vi skulle göra så många som vi hann med. Sämst.

Sen slutade vi. Eller, jag slutade inte för jag hade sång. Jag sjöng igenom God Bless The Child och Lisa sa att jag var duktig och att jag skulle vara stolt, hah! Sen sa hon att jag skulle få en ny låt, och att jag inte skulle bli rädd när jag såg den för att hon skulle förklara. Fick I Will Always Love You, mest känd av Whitney Houston. Jag bara VAAA?! Då sa hon att vi inte skulle köra den så som Whitney kör den, vi ska göra den mer soft liksom. Jag sa att jag tyckte att den lät/var lite hög. Hon sa att jag skulle känna efter lite till nästa gång och om jag ville sänka den så kunde vi fixa det. Great!

Sen slutade jag och då åkte jag hem. La mig i sängen och läste ett bra tag tills jag blev jättetrött och fick för mig att vila lite. Det gick inte så bra, jag hann vila i säkert 10-15 minuter innan Rasmus och hans kompisar kom och förde ett jävlans liv. Sen var det dags att äta också. Typiskt.

Ikväll har jag bara läst i princip. Tycker att min bok är skit bra! Fick hem en till bok idag med, gött äre. Ska snart läsa igenom Emilias arbete en gång till. Har bara läst igenom det två gånger allt som allt. En tredje gång skulle nog inte skada. Dock mår jag förjävlans illa och känner hur mina händer skakar, jag fattar ingenting. Hoppas bara att jag inte måste kräkas, för det är bland det äckligaste som finns. Hoppas att det går över och att jag inte blir sjuk eller något sånt. Vill inte missa Opponeringen imorn! Sämst att alla måste sitta med hela tiden, så har det aldrig varit förut. Typiskt att det blir så nu när vi ska ha... 

Inga april skämt idag inte. Jag har inte kommit på något bra så.. Det får vara. Ne, nu ska jag läsa. ADIOS!

Btw, jag har namnsdag på lördag. WOH!


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0