How did we get here?

Är hemma efter en rolig helg i Göteborg.
På lördagen åkte vi hemifrån runt kvart över 6, då åkte vi in till stan för att hämta upp Kina. Och nästa stopp blev i Jönköping då vi åt frukost på McDonald's. Efter det blev det raka vägen till Hotellet i Göteborg.
Vi var framme efter 10 tror jag och vi gick in på hotellet för att betala våra rum och för att kolla om man inte kunde checka in tidigare än klockan 3. Då visade det sig att ett av rummen var klara så vi lassade in våra väskor och sen tog vi spårvagnen in till stan.

Första stoppet blev på affären "Shock". Där köpte jag ett halsband med ett knogjärn på som kostade 79kr. Medans rasmus,jag och mamma var där inne så gick Robin och Kina till puben "Dubliner". Efter en stund så gick Rasmus och jag till "Akademibokhandeln" mittemot och där köpte jag The Host av Stephenie Meyer (hon som skrivit Twilight böckerna) för 129kr. Sen gick vi mot affären "Hollywood", där blev det en t-shirt för 199kr (som visade sig vara liiiiite liten sen). Vi rog även en runda in på Buttericks, bara för att....

Sen ville ingen annan gå in i någon mer affär så vi styrde stegen mot Liseberg. Men vi kom på att vi inte ätit någon lunch så vi stannade på en Kinarestaurang och käkade. Det var superdupergott! Sen gick vi vidare mot Liseberg, och då började det såklart att regna. Och jag var den enda som var smart och hade jacka!

Vi nådde slutligen fram till Liseberg och Robin och Rasmus gick iväg och åkte en massa karuseller. Jag är inte mycket för karuseller så jag tyckte att det var onödigt att spendera pengar på åkband eller biljetter, så jag lade ungefär 300kr av mina egna pengar på olika hjul och allt möjligt, sen fick jag väl kanske 200kr av Kina att spela för. Så det var det jag, mamma och Kina gjorde. Vi gick runt där och spelade på alla möjliga grejer och så satt vi ju på "Tyrolen" där de drack öl och grejer.

Vi vann faktiskt endel grejer, jag vann två stora ankor, en film, en liten panter (som kina fick), två nyckelringar. Sen så vann Kina två filmer till mig. Mamma vann allt möjligt. Snapsglas, ljusstake, 2000g Marabou Mjölkchoklad, 10 stora Plopp chokladkakor, en liten kyckling (som jag fick) och så vann hon säkert något mer, jag minns inte.. Sen vid 8 tog vi en taxi tillbaka till hotellet. Där lassade vi in våra inköp och vinster på våra rum och sen åt vi mat. Sen kollade jag, Rasmus och Robin på film och sen somnade vi.




Idag så åt vi frukost vid halv 9 och runt halv 10 så åkte vi mot Jönköping... För mamma sa att det inte var någon idé att åka in till stan idag igen så vi åkte till "A6" i Jönköping istället. För de som inte varit där så är det ett STORT köpcentrum. Där köpte jag Twilight filmen för 199kr och ett tuggben till Sixten för 9kr. Rasmus storhandlade och köpte sig en ny hjälm, en t-shirt och en tröja :P. Om jag hade fått min lön som kommer nästnästa vecka så hade jag ju handlat lite kläder skulle jag tro. Nu hade jag ju bara 500kr kvar av 1400kr så jag ville inte handla upp dom nu... och jag hade nog inte fått så mycket kläder för den pengen ändå.

Tanken var den att vi skulle stanna på McDonald's i Jönköping, precis som på ditvägen, men det såg smockfullt ut så vi fick vänta med att äta tills vi kom till Mjölby. Sen lämpade vi av Kina i Motala och sen åkte vi hem. Vi var hemma redan tio i 3. Då var det bara att vänta en timma och sen åkte vi och hämtade Sixten.

Sixten verkar lite konstig, känns inte som om att det är min skruffskruffen :/.. Undrar om det inte hänt något eller så, han verkar inte alls lika pigg och glad som vanligt...

Ne, nu ska jag lägga mig i sängen och läsa Twilight. Kollade på filmen med Rasmus förut, han tyckte att den var bra. Jag hade ju redan sett den ungefär 5-6 gånger så jag visste ju att den var superduperbra!


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0