You don't believe a word I'm saying.

Igår blev det en lugn dag, låg mest och läste. Anna kunde inte komma för att hennes son var tvungen att åka till sjukhuset igen. Han har feber och vatten i lungorna och grejer, och han är bara 3 år. Usch usch. Jag läste ut Eclipse igårkväll, usch vad bra den var!

Idag har jag jobbat. Vi hade en flyttstäd i Godegård, vi visste inte riktigt hur det såg ut eller hur stort det var för de som beställde städningen kunde tydligen inte förklara det. Vi kom i alla fall till ett stort gult hus och jag kände redan att jag bara ville åka därifrån. Jag tycker verkligen inte om jättegamla grejer, varken hus eller saker, foton osv. Så fort jag tagit i något sådant så känner jag att jag måste tvätta händerna. Och här stod vi framför ett stort gammalt hus. Och det blev inte bättre när vi gick in och fick reda på att han som bott där inte städat på minst 10-20 ÅR! Usch vad det var skitigt och tjockt med spindelnät och spindlar och allt möjligt! Och det var två våningar + en tredje våning högst upp med handfat eller nåt.. jag ville inte gå ända längst upp och kolla.

Vi satte igång där och det var verkligen jätteäckligt. Man kände att det luktade konstigt och ingen av oss vill veta vad fan det var vi andades in. Men säkert en massa mögel och MASSOR med damm och skit. UUUUSCH!  Robin och jag hade roligt i alla fall och hittade på en historia "Roland och Kinesen" hette den. Det var skönt att skratta lite mitt i allt slit. Kristina lyssnade och skrattade åt vår historia. Jag jobbade från halv 9 till halv 5. Längsta jag jobbat någonsin!

När jag kom hem tog jag mig en skön och lång dusch. Sen gick jag till biblioteket och lämnade tillbaka Eclipse. Hon kände igen mig och sa "det gick fort". Jag skrattade och undrade om de hade nästa bok också, alltså Breaking Dawn. Hon kollade datorn och den fanns i Motala, men den var utlånad. Så hon reserverade den åt mig, sista återlämnings dag på den boken var dock 1 September så det kunde ta ett tag och så sa hon "men om du har tur så läser de lika snabbt som dig". Hah, så hon sa att de ringer när den har kommit.

Annars har jag inte gjort mycket annat idag. Jag är jättetrött i kroppen och längtar efter att få sova. Jag är ledig imorn så det blir skönt med en sovmorgon efter idag hah. Sen blir det att jobba på onsdag igen. På lördag är det jobbmöte hos Kristina och efteråt ska vi grilla och så. Jag är ju hos pappa så det blir lite problem med hur jag ska ta mig hem.. Robin ska ju dricka öl där så han kan inte köra, och sista bussen till Tjällmo går tjugo över 7 har jag för mig. Så jag får ringa till pappa imorn och kolla om inte han kan hämta mig (och robin?) i Borensberg på lördagkväll någon gång. Jag hoppas verkligen att han kan det, jag får be snällt!

Ne, nu ska jag hänga på rasmus till östensson. Har ingen aning om vad han ska ha där...

Kommentera
Postat av: Nicole

Hade egentligen också velat stanna, vore kul att lära känna alla lite bättre och så men det känns viktigt att åka till sandra.

Hoppas det händer sånna grejer snart igen så att jag kan stanna då ;)

2009-08-03 @ 21:31:02
URL: http://aelma.blogg.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ehm ja, klart att det är mitt val, det är en viktig kväll för Sandra och då är det en självklarhet för mig att vara där.

Haha det låter bra, gört ;D

2009-08-03 @ 22:28:12
URL: http://aelma.blogg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0