Hey big spender!

Spenderade helgen i Tjällmo hos pappa. Det hände inte så mycket där, blev mest slappande framför tv:n...

Idag så skulle jag ju hämta Kristinas söner på dagis respektive fritids klockan 3. Och då tänkte jag att jag kunde sova till halv 11, gå till banken och fixa med min internetbank och sen varva ner tills det var dags att hämta dom..
Meen... så visade det sig att Nicole var sjuk idag, och hon skulle städat hemma hos Kristina, dels som "prov städ" för att visa att hon kan och sen för att Oskar (Kristinas son) fyller imorn så det kommer främmat... Så Kristina ringde mig runt 11 och frågade om jag kunde göra det istället..
Så jag fick stressa till banken, ut med Sixten, slänga i mig en macka och sen börja gå till Kristina. Ont i foten hade jag med, jag trampade väl snett eller något igår när vi lekte krig ute.. Men som tur var kom Robin, mamma och Kristina tillbaka från sin fönsterputs så Robin tog mammas bil och så åkte vi till Kristina och städade. Sen fick jag vänta en stund och sen gick jag haltandes och hämtade vilddjuren.

Ett litet hinder var grinden till Alberts dagis, den var hur konstig som helst och jag kom verkligen inte in! Jag fick ropa och fråga en som bodde mittemot dagiset hur man gjorde, så hon ledde mig igenom processen. Dra upp svar plupp, dra metallgrejen den satt på åt sidan, trycka in alla tre utstickande grejer på ett handtag under, hålla inne dom och vrida samtidigt och sen trycka upp grinden. Tack gode gud att hon var där. Sa till när jag kom in att jag inte fattade hur grinden fungerade, så en av dagisfröknarna följde med oss ut och öppnade den åt oss :P hah. Tjaaa, den var ju barnsäker i alla fall.

Vi lekte krig idag igen och så spelade Oskar Wii. Och jag testade faktiskt det igår och det var såååååååååå roligt! Så när jag kom hem idag så funderade jag lite på hur mycket ett Wii skulle kosta... Så jag fick igång min dator och gick in på cdon.com och tittade lite.. Och jag blev ju såååå sugen, för sugen! Och det bästa är ju att de har delbetalning nu..

Sååååååååå.................. Jag beställde ett Wii, Mario Kart spel där man får med en ratt som man sätter kontrollen i, köpte två rattar till och sen Tony Hawk Downhill Jam spel. Men upptäckte att man nog bara får en kontroll, så ska kolla med alla utgifter osv. sen och se om jag kan beställa en till kontroll så att man kan köra två. Men det räcker med en för tillfället tycker jag.. Det gick på runt 3.300kr och då delbetalar jag minst 600 någonting i 6 månader. Känner mig vuxen nu när jag delbetalar själv. Men pappa kommer nog tjata på mig och tycka att det var onödigt, då jag även måste delbetala gitarren 3 månader till honom på 1000kr vardera. Men ändå!! Kommer tjäna runt 4000kr i månaden skulle jag tro och jag köper ju nästan aldrig kläder så då lägger jag pengar på andra saker istället! sådeså.

Ne nu måste jag sova.

Mitt schema den här veckan:

Mån: 1 hemmastäd + barnvakt
Tis: Flyttstäd
Ons: 2 hemmastäd, varav en har jag själv.
Tor: 2 hemmastäd och 1 flyttstäd
Fre: 3 hemmastäd.

De e bara å köra på!


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0