Huskurer.



Jag bara hostar och hostar och hostar, jag hostar fan sönder mina lungor! Har ont i bröstet och ryggen p.g.a all jävla hosta!

Det där med varm choklad funkade inget vidare, men min hosta lugnade faktiskt ner sig lite efter jag käkat lite 70% choklad. Var tvungen att kolla upp andra huskurer som kan hjälpa mot hostan. Idag testade jag varmvatten med honung, citron och ingefära. Det funkade hyfsat faktiskt! Mådde dock lite illa av ingefäran så nu till kvällen blir det endast vatten med honung och citron.

Det stod även något om att man skulle skiva en gul lök, lägga det i en burk och varva med lite socker och sedan pressa i två vitlöksklyftor och sedan ställa in det i kylskåpet. Och sedan ska man hälla i sig själva vätskan som bildas. Har faktiskt gjort det, har dock inte smakat det än men hur äckligt det än smakar så ska jag fan hälla i mig skiten. Det ska tydligen också fungera att lägga en blöt handduk runt halsen, så det ska jag nog testa inatt. Hostan ska fan väck!

Pratade med pappa förut idag och han kollade i kylskåpet och såg att vi har kvar någon hostmedicin där, så ska hälla i mig lite sånt när jag kommer till honom imorn. Åker ju till pappa med 17.15 bussen imorgon. Då blir det att ta det lugnt, kolla på 90210 vid klockan 8 och sen sova den lilla sömn jag får. Vi ska ju upp vid 4-5, för då bär det av till arlanda! Så jag antar att jag skriver lite här innan jag åker till pappa imorn, för jag lämnar både min mobil och min dator här hos mamma. Får se om jag kan sitta lite vid Rasmus dator hemma hos pappa imorn kväll, om jag känner att det är nödvändigt.

Vi hörs!


Kommentera
Postat av: Eliyana

Kommer sakna dig plutten! Ha det så bra nu!

Vi syns sen när du kommit hem igen!

<3

2009-01-05 @ 00:06:41
URL: http://eliyana.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ha det superbra sötnos, ha det så kul !



Älskar dig, puss !



<3

2009-01-05 @ 00:14:33
URL: http://aelma.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0