Konserterna.

Phuuu, nu är konserterna avklarade! Och det gick väl hyffsat ändå. Dagen skulle börjat med rep vid 8, men eftersom våran klass är som den är så var inte alla där då. Men vi fick göra det bästa av situationen och övade med de som var där. Sen var det flera i min grupp som skulle ha nutida konst redovisning så det försvann endel efter ett tag. Så var tvungen att hoppa in för Hannes när frida och dom skulle repa.
Sen var det dags för första konserten, som var för skolan. Jag spelade fel en gång på Golden Eye. Var tvungen att stanna upp och lyssna för att komma in i kompet igen, surt men... shit happens! Sa även typ helvete rätt högt när jag stannade upp :P hah. Hoppas att inte så många hörde det. Marie kom faktiskt och lyssnade ett tag, jag bara WOW! Fick nästan en chock!

Sen gick Sofia jag och Emilia med Nicole till matsalen och satt där och pratade med henne, Lars och Hannes. Sen strövade vi runt på skolan för att hitta till rätt sal till samhällen. Det tog ett tag kan jag lova! Men vi hittade rätt och satt och lyssnade på någon tjej som snackade. Sen hade vi "rast" tills konserten vid 18.30, vi skulle dock träffas igen 17.30 så vi skulle hinna att repa igenom det mesta en gång innan sista föreställningen. Sofia, jag och Emilia åkte in till stan och gick där och glodde innan vi gick till McDonalds. Där spenderade jag mina sista 40kr, vi var ju tvungna att käka ju. Och sen kom Sofia med den smarta idén att vi skulle käka glass också. Det slutade med att vi alla tre blev proppmätta och mådde illa. Och påvägen in mot stan igen snackade vi bajs, passande efter en måltid ;).

Vi kom tillbaka till skolan runt 16.50. Det var ingen där så vi fick vänta ett bra tag. Ted och Lisen kom efter en stund och sen kom äntligen Jonas och öppnade åt oss. Vi grejade lite och sen var det ännu en gång så att det var flera som var sena så vi hann inte repa igenom allting innan det var dags att släppa in "den stora släkten". Den sista spelningen gick absolut bäst, satte allting i princip. Var väl något virvelslag här och där men annars satt det! Sååå gött!

Sen fixade vi iordning med kablar och instrument och sen åkte vi hem. Eller var tvungen att vänta en liten stund för mamma stod och snackade med Sandras föräldrar :P. Lite coolt att mamma kände Sandras moster redan innan jag hade träffat Sandra, aaaawesome!

Ne, nu är jag helt slut och ska kolla på tv. Har en härlig långhelg som väntar. Efter Stockholm kan jag slappna av igen. För då är det sista gången jag måste spendera en heeeel dag med Marie-Louise :P. Om hon klagar på mig så kommer jag fan klaga tillbaka!! ajja, tv:n vare nu ja!

Kommentera
Postat av: Nicole

Ja men jag orkade verkligen inte hantera något just då. Inte nu heller för den delen :P

jag lovar , jag är bättre på måndag :)

2009-05-20 @ 22:27:32
URL: http://aelma.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jag orkade inte säga som det var bara.

Men med bättre menar jag på bättre humör söt:)

2009-05-21 @ 10:12:08
URL: http://aelma.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0