Pengar och skola.

Är såå trött, måste sova snart. Ska ju upp om drygt 5 timmar.
Igår så skrev jag prov i gehör. Det gick väl sådär, man hoppas ju såklart på det bästa. Jag är glad att jag försökte i alla fall. Det hände inte mycket mer den dagen. Vi hade ensemble och ja, vi måste öva mycket nu!! Konserten är ju om typ två veckor eller nått, fyy.

Idag har jag varit grymt trött och haft ont i magen och huvudet. Men jag har överlevt en hel skoldag. Vi fick reda på att den 28:e Maj så åker vi bild och musik till Stockholm. Som en liten klassresa sådär, men vi ska kolla på konst och sånt. Lite fritid får vi på eftermiddagen och efter det skulle vi kanske kolla på någon föreställning innan vi åker hem. Det kommer nog bli roligt. Hoppas bara att jag har några pengar. Är skyldig mamma 400kr för en grej så har bara drygt 900 i slutet av Maj som ska gå till studentveckan och så vill man ju ha lite pengar med sig till Stockholm. + att jag måste klippa mig och det kostar typ 250kr. Sen vet jag inte om mamma betalar mina studentkläder eller inte..... Tveksamt.. Usch, någon som kan bidra med pengar till mig kanske :D??

Vårat tv-kort fungerar inte. Vi har sånt som man kan ladda på liksom. Och i söndags kväll runt 9 så gick det ut. Och då fixade jag det så vi fyllde på 1 månad. Påfyllnadsdagen var igår och igår fungerade det inte. Det brukar kanske ta max 24 timmar för det att fungera. Så mamma ringde igår, de sa att det borde börja fungera. Det gjorde inte det så vi gav upp. Sen fungerade det inte imorse heller, så mamma ringde. De sa samma sak så vi väntade. I eftermiddags fungerade det fortfarande inte, mamma ringde två gånger till. Sista gången sa de att det kunde ta upp till 48 timmar. Det har nu gått mer än 48 timmar och det fungerar fortfarande inte. Vad fan?! Jag har missat massa 90210!! Jag dör!

Jag var otroligt trött när jag kom hem så jag la mig i sängen och kramade Sixten och vilade typ 1 timma. Sen så hade jag tänkt att börja på min samhällsuppgift, men jag orkade inte. Men nu för typ två timmar sen så kände jag att jag ville ha den gjord så jag bara skrev och skrev och nu är den klar. Känns skönt! Då kan vi kanske börja på att skriva om en låttext till en låt imorn på lektionen, för Sofia var också klar.. Frida vet jag inte, men hon skriver nog hellre arbetet hemma än i skolan. Så hon är nog på. Det blir nog bra det där..

Ne, nu ska jag sova. Är sååå trött!


Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0