I feel it in my fingers.

Jadu... Jag skulle ha jobbat i måndags men vid halv 8 när jag i princip var klar och satt och väntade så fick jag ett sms som sa att jag inte skulle jobba.... GAH! I tisdags gjorde jag ingenting, var hemma och tittade på tv. Igår var jag barnvakt som vanligt, vi spelade spel och de kollade i en leksakstidning och sa vad de ville ha och sen gjorde jag och Oskar läxan såklart.

Idag har jag i alla fall jobbat, skulle inte ha jobbat egentligen. Meeen jag skulle också ha varit med mamma idag men imorse ringde chefen till mamma och sa att Anna var sjuk och jag var tvungen att ta Korskrog och sedan två ställen till fast med Kristina... Så jag släpptes av i Korskrog helt själv..... När jag började dammsuga kollade jag ut och då ser jag Tone!! Hon sa att hon skulle vara med mig så hon fick moppa och sen åkte vi till nästa ställe, där Kristina egentligen skulle varit med. Men det är roligt att jobba med Tone så det gör ingenting.
Sen fick jag en paus och sen skulle Kristina och jag putsa fönster. Eller, hon putsar och jag går innan och torkar och tar bort spröjsen. Fingrarna höll dock på att gå av, för det var inte direkt varmt ute! Men det blev skönare när vi kom in sen. Och så hann jag med att städa deras 2 badrum medans Kristina putsade klart.


Mamma och jag kom hem samtidigt så jag fick "äran" att gå och handla... När jag kom in satt jag vid tv:n en stund och sen ville Sixten gå ut. Och inte långt efter det så lagade jag mat. Sen råkade jag somna i sängen en stund och vaknade av att mamma ville att jag skulle gå och köpa cola... För hon har tydligen inga ben själv, hon har i princip ALDRIG några ben. Så jag tog en runda med Sixten och sen köpte jag cola. Sen dess har vi suttit framför tv:n.

Rasmus är sjuk. Han är förkyld, feber och hostar, han kan knappt prata heller. Jag hoppas att han blir bättre snart. Får se om han är lite bättre imorgon. Om han inte är mycket bättre ska jag kolla med mamma om det är okej att han stannar i helgen, ifall att pappa inte vill att han ska komma och smitta dom. Vi får se.


Ne, nu ska jag lägga mig i sängen, lyssna på musik och läsa lite i 1984.. Har bara kommit ungefär halvvägs, den är lite seg och jag vill läsa ut den innan jag börjar på nästa bok ju!

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0