So why can't you see?

Well well.. Ännu en vecka har snart gått och det har varit sådär. Kände mig lite krasslig redan hos pappa och i måndags så var jag självklart sjuk.. Förkyld och feber såklart. Det är flera på jobbet som varit sjuka och Robin & Rasmus har också det så det var min tur helt enkelt. Som tur var hade jag inget jobb inplanerat förens idag.

Två hemmastäd och en fönsterputs har Anna och jag varit på idag. På fönsterputsen fick jag torka runt om och det var äckelpäckelsmutsigt på utsidan och en massa spindlar, men det där fixade jag. Fick även testa att putsa lite. Så jag putsade 4 fönster, inget jag tyckte var speciellt roligt... Fönsterputs är helt enkelt inte min grej.. (Om det inte är Tjällmokyrka med Tone förstås :P...) Lägenheten hade 28 fönster!!! Varav 21 var dubbla (vilket innebär man måste öppna och putsa emellan). Trots alla jobbiga fönster osv. så höll vi schemat hela dagen och vi tjänade till och med in en och en halv timma på fönsterputsen!

Sen drog jag en sabb runda hemma och bytte om, käkade en macka och sen gick jag till Kristina och mötte upp Anna & så gick vi och hämtade Felix. Sen blev det bilen ner till Dansäter för att hämta Lucas och sen var jag barnvakt i 3 timmar. Tiden gick jäkligt snabbt, vi spelade bara en massa olika spel. Det var faktiskt riktigt roligt. Sen fixade jag iordning mat tills dess att Anna kom hem, blev perfekt timing! Sen skjutsade hon hem mig, fick 200kr!!! Kristina skulle gett mig runt 120kr. Jag gillar Anna mer :P hah.. Så jag har ändå haft en hyffsad dag..


Imorn blir däremot inte en lika rolig dag. Först själv på en hemmastäd i ca 3,5 timme sen vänta till 1 då jag får skjuts till Norrby och sen vara där och städa själv. Sen vänta på att mamma ska komma och hämta mig. Sen hem och byta om och lite sånt och sen vidare för att hämta Albert och Oskar och vara barnvakt tills runt 5, halv 6. Jiippieeee.... INTE! Vill ju ha en lugn och skön fredag... Nästa vecka har jag ingenting heller :S... Ska vara barnvakt tis och ons.. Men inget jobb.. Vafan?! Jag jobbar ju nästan inget känns det som På två veckor har jag jobbat 2 ggr och varit barnvakt 3. Vart är jobben?
Fick faktiskt mitt lönebesked, det är ju lön imorn.. runt 5.700kr får jag.. AAAWESOME!!



Nee, nu ska jag läsa lite och sen ska jag sova.. Måste ladda inför imorn.. Kommer känna mig rätt ensam när jag städar.. Blä!

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0