Just a stranger on a bus.

Det gick ändå rätt bra för mig idag. Hämtade upp Nicole <3 på morgonen och åkte till garaget. Jag plockade en hink med grejer jag skulle ha till första hemmastäden.. Sen fick jag vänta själv en stund innan jag skulle gå, men jag provade ett par byxor undertiden så tiden gick rätt snabbt.

När jag kom fram så upptäckte jag att jag glömt köksspray och dammvippa, yeeey! Var tvungen att gå tillbaka och hämta dem och sen kunde jag börja.. Det gick rätt bra ändå. Det är en 3 timmarsstäd så Kristina sa att om de 3 timmarna inte räcker till så får jag hålla på lite längre. Meeen, jag blev faktiskt klar redan efter 2 tim och 40min. Oh yeah! Och ändå så var jag noggrann. Vad kan jag säga? Jag ÄR bra!

Sen fick jag gå till garaget och lämna grejerna och sen gick jag hem en stund. Vid tio i 1 blev jag upphämtad av Markus och så skjutsades jag till Norrby. Det är fint där och det gick bra. När jag näääästan var färdig så kom dom som skulle ha stället över natten och frågade om det gick bra att de kom in, trots att de var över en timma tidiga. Det gjorde inte mig något så de grejade och lastade in medans jag gjorde klart. Och städen där tog drygt 1 timma. Mamma var då inte ens klar i Linköping så hon sa att antingen så väntar jag eller så börjar jag sakta gå hemåt och så plockar de upp mig.

Till en början gick jag sakta men det gick fortare och fortare. Så efter typ 25 minuter så var jag hemma, så jag var ju tvungen att ringa till mamma och säga att jag redan kommit fram.. Då var de i Ljungsbro och mamma skulle plocka upp mig när de kom hit för vi skulle åka till garaget och sen skulle vi ner till Dansäter. Så jag bytte om rätt snabbt och gick ut med Sixten.



Träffade Nicole <3 en snabbis igen, tycker att vi kunde stannat tiden och umgåtts ett tag istället för att säga hej och hejdå. Mamma och jag begav oss till garaget och lämnade nycklar och fixade med pärmar och sen gick vi och hämtade Felix. Sen blev det ner till Dansäter och där hämtade jag Oskar och mamma hämtade Lukas. Lille Felix blev ledsen när jag gick åt ett annat håll, han trodde att han skulle få åka hem till oss och vara med mig :P.

Oskar och jag hämtade Albert och sen var vi i lekparken en stund och de gjorde allt möjligt, åkte linbana, gungade, klättrade i träd. Väl hemma hade de idétorka och vi började på ett spel men Albert tjurade ihop så vi lade ner det. Sen ville Albert göra en sak, men det ville inte Oskar. Och det Oskar ville göra, ville inte Albert göra. Så det slutade med att vi satte oss framför tv:n och tjugo minuter senare kom Kristina hem...  Det gjorde vi på ca 2 timmar.



Idag blev det pizza och jag blev proppmätt! Sen blev det att slappa och kolla på idol.. Btw så tycker jag att Calle ska få sista kvalplatsen!!!
Sen så har jag satt undan pengar till pappa, betalat lite på mitt Wii och betalat mamma för studentkatalogen och Paramore biljetten. Så nu är alla utbetalningar klara... Förutom fakturan för mina nya böcker som kommer på måndag!

Imorn ska vi till Motala en sväng och jag ska kanske ÄNTLIGEN köpa ett par nya skor, vi har en rabattkupong och jag hoppas att skorna känns bra och att det finns några kvar som passar! Sen har vi en massa andra rabattkuponger från Kappahl och Lindex så antar att vi tar en tripp dit. Har drygt 3.100kr kvar så något i kläd/sko-väg kan jag äntligen kosta på mig.


Ne, nu ska jag borsta mitt blöta hår och sen läsa... eller sova direkt kanske.. jag är ändå rätt trött....

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0