Like a fish out of sea.

Idag åkte rasmus, jag och mamma in till Motala. Först blev det en runda på Inter Sport. Där inhandlade jag ett par nya skor. De kostade egentligen 800kr men eftersom att mamma är medlem så hade vi fått hem en rabattkupong så de kostade bara 390kr! Jag tyckte att jag gjorde ett bra fynd.
Sen vidare till Team Sportia för att kolla lite. Där köpte jag två t-shirtar och ett par gråa mjukisbyxor.
Sen kollade vi lite på Kappahl också men jag hittade inget där. Det var rätt mycket folk också så jag orkade inte riktigt.


Sen när vi var vid bilen sa jag att jag ville gå och kolla på fiskar. Det slutade med att jag ÄNTLIGEN köpte en fisk! Har snackat om det lite till och från och det var helt enkelt dags nu. Köpte en glasgrej som var rätt stor (inte lika stor som ett akvarium direkt men det var inte någon jätteliten skål heller) och med den fick man som småstenar (jag fick blåa) och sen två fejk växter, och det kostade typ 380kr. Sen köpte jag en jättefin röd kampfisk, det fanns en mörkblå också men tyckte att den röda var snäppet finare. Och så fick jag med en syreväxt, medel till vattnet tills sen när jag ska byta och så köpte jag mat.
Men han ska inte äta förens om 3 dagar sa hon, och efter det blir det ju varje dag. Och sen så ska man byta ut några koppar vatten några gånger i veckan sen.. Det hela gick på 480kr, men tycker att det är värt det. När den där fisken dör (de lever bara runt 1år) så kan jag ju skaffa en till för då har jag ju redan en skål att ha den i. Får se om jag kanske skaffar en hona i framtiden, för man kan tyvärr inte ha två hanar för då slåss dom och försöker döda varandra.... inte bra..

Men jag döpte min fisk till Hajmat! Jag tänker jämt på Hitta Nemo om det är en massa fiskar inblandade och namnet kommer därifrån så jag tyckte att det var bra :D.



Men när jag hade köpt min fisk så åkte vi till Kina. Han höll på att laga mat så vi åt lite där och sen åkte vi hem. Jag fixade med Hajmat's grejer och sen fick han simma ut i "mini akvariet". Dammade av i mitt rum och sen  ställde jag honom på sin plats brevid tv:n. Sen tog jag det lugnt och sen var det bara att dammsuga hela lägenheten. Blä! Bytte sängkläder när jag ändå höll på.


Kollade på finalen av kändisdjungeln förut också. Jag visste ju att KP skulle vinna men jag tyckte ändå att Jannike skulle vinna. Hon var den som utvecklats så mycket och hon var ju stentuff i alla utmaningar och försökte sitt bästa och fokuserade. Men båda var värdiga vinnare såklart... Efter det kollade jag på Royal Pains, det är jättebra!!



Ne, nu ska jag nog kolla på Hitta Nemo bara för att jag blev så sugen idag :D.

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0