If I could find a way.

Fönsterputsningen i Tjällmo igår gick rätt bra. Tone hann putsa fyra halva fönster innan jag och Kristina kom med stegen, sen fick hon putsa den andra halvan på de fönstrena medans jag höll i stegen. Och då kom pappa förbi med min söt Mozart som blev så glad av att se mig, mysvovven! Sen gick han hem igen och vi fortsatte.

Sen gjorde vi som så att jag höll i stegen medans Tone klättrade upp för att putsa den övre delen av fönstret medans jag stog på det stora fönsterbrädet och putsade den nedre delen. Team Work!! Vi funderade över hur mycket en gravsten skulle kosta, om man skulle ha staket, om man fick bestämma precis vad som skulle stå.. och så funderade vi på om vi ville att det skulle stå något coolt innan namnet som t.ex. Riddare Rebecca osv. För det måste ju vara något respektfullt och häftigt som står så att ingen får för sig att kissa på en gravsten eller liknande :P. Så funderade vi på vad det då skulle stå osv osv. Vi hade det riktigt trevligt.

Sen kom Kristina och vi åkte hem och då berättar hon att jag måste med till Norrby och Göta nästkommande dag. Jippie, ännu en ledig dag åt helv.. men men.. När jag kom hem så bytte jag om, käkade, gick ut med Sixten och sen gick jag och hämtade Kristinas ungar. Det gick bra att vara barnvakt så det var inga bekymmer, tyckte dock att tiden gick rätt sakta. Kristina kom inte hem förens tjugo över 6 så...




Idag åkte vi till Norrby halv 8. Där torkade jag ur kylskåpet, plockade ur diskmaskinen, kollade badrummet och sen fick jag stressdammsuga.
Sen direkt vidare till Göta, där vi var tvungna att kolla vad Robin gjort och inte gjort och sedan göra om endel grejer. Jag fick dammsuga medans Kristina gick och kollade så att inget fattades, kollade badrummen och så. Det var kanske 6 rum skulle jag tro, varav två hade heltäckningsmatta... yippie! jag ääälskar heltäckningsmattor! Speciellt när de är mörka och det är en massa vitt ludd och färgflisor på som är jättelätta att få ur mattan! YEEY!
Sen så var jag ju tvungen att åka och hjälpa mamma med sina två hemmastäd också. Men först stannade vi på affären och Anna var där. Så jag lekte med hennes unge Felix medans hon lastade in en massa i sin bil. Och sen släppte Kristina av mig hos mamma.

Det gick segt och jag ville bara hem! Jag hade sagt till mamma tidigare att jag INTE tänkte och INTE ville följa med henne, för hon var uppskriven själv och de kunderna är inte svåra. Men mamma pratade ju såklart med Kristina igår och bad henne att hon ska sms:a mig och säga att jag måste jobba med mamma. Så hon gjorde ju det och jag vill ju inte säga nej till chefen, vilket mamma visste. Så dåligt gjort tycker jag!!

Men vi blev klara vid halv 1 sen..

Så har jobbat 9 timmar trots att jag skulle jobbat 0. När man är inställd på att vara ledig så blir man så mycket tröttare när man helt plötsligt måste hoppa in och jobba... konstigt det där.

Imorn är jag ledig i alla fall.. ne, nu ska jag läsa och sen sova. Hoppas att jag inte drömmer om skolan eller Marie inatt igen, HATART!

Kommentera

Kommentera mitt inlägg:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Har du blogg?:

What's on your mind?:

Trackback
RSS 2.0